Želiš li...
…naučiti jezik glazbe?
…pjevati i usavršiti svoj glas?
…pjevati u zboru?
…svirati u orkestru?
…nastupati na koncertima?
…živjeti uz glazbu i s glazbom?
Želiš li...
…naučiti jezik plesa?
…plesati u plesnom ansamblu?
…nastupati na plesnim priredbama?
…živjeti uz ples i s plesom?
Ako su neke od ovih želja i tvoje, onda je Umjetnička škola Poreč pravo mjesto u kojemu možeš ostvariti svoje snove.
Zašto je glazbeno i plesno obrazovanje korisno za djecu?
- Istraživanjem je dokazano da učenje glazbe i plesa u djetinjstvu ubrzava razvoj mozga, osobito u područjima učenja jezika i vještina čitanja te razumijevanja govora, a sviranje instrumenata pridonosi boljem rješavanju problema, posebno matematičkih.
- Glazba i ples potiču sva područja razvoja djeteta i razvijaju vještine korisne za školu i život: intelektualne, društvene, emocionalne, motoričke i komunikacijske.
- Glazba i ples utječu na ukupnu pismenost. Pomažu tijelu i umu da rade usklađeno. Nekoliko istraživanja dokazalo je da je razina sposobnosti čitanja učenika s jednom godinom glazbene naobrazbe gotovo za jedan razred bolja od njihovih vršnjaka bez takve naobrazbe, a ova se sposobnost povećava usporedno s glazbenim iskustvom.
- Istraživanja potvrđuju kako glazbeno educirana djeca imaju veći IQ i bolje rezultate u učenju i na ispitima.
- Učenje glazbe i plesa pomaže djeci izgraditi motoričke sposobnosti dopuštajući im da prakticiraju samoizražavanje, a naročito pomaže u jačanju pamćenja.
- Učenje sviranja i plesa može biti buduće zanimanje u rastućim kreativnim i kulturnim industrijama.
- Glazbeni i plesni trening potiče određene obrasce u dijelovima mozga koji su odgovorni za spacijalno-temporalno rasuđivanje. S druge strane računalne lekcije ne prisiljavaju djecu da zamišljaju ili razmišljaju unaprijed, kao što to čine pri reprodukciji glazbene kompozicije ili koreografije.
- Djeca koja pohađaju glazbenu ili plesnu školu uče se nastupati na pozornici, oslobađaju se straha od javnog nastupa i grade svoje samopouzdanje.
- Glazbeno obrazovanje potiče razvoj vještina timskoga rada i discipline. Da bi orkestar zvučao dobro, svi svirači moraju zajedno harmonično raditi na zajedničkom cilju, izvedbi. Kako bi ostvarili zajednički cilj, svaki pojedinačni član orkestra mora se obvezati na učenje glazbe, pohađanje proba i vježbanje. Suradnja, tolerancija, suosjećanje, ustrajnost, vrline su koje se posebno njeguju pri zajedničkom sviranju i plesu.
Dr. Eric Jensen u svojoj knjizi Poučavanje s mozgom na umu iz 2005. godine nabraja razne dobrobiti glazbe, pogotovo u razvoju obrazovnih i socijalnih vještina. Navodi kako glazba aktivira proceduralnu (tjelesnu) memoriju i zbog toga je takvo učenje dugotrajnije. Kaže i kako umjetničko obrazovanje olakšava razvoj jezika, povećava kreativnost, pojačava zrelost za čitanje, pomaže razvoju socijalnih vještina i stjecanju općih intelektualnih postignuća te razvija pozitivnu sklonost prema školi.
Dok je fizička aktivnost važna za tjelesnu kondiciju, glazba je bitna za um jer vježba mozak i može oblikovati njegov razvoj, odnosno razvoj naše osobnosti. Učenici koji uče plesati imaju pravilno držanje. U školi stavljamo naglasak na individualnost, a to znači da svaki učenik napreduje svojim tempom i prema svojim sposobnostima.
Učenici s dobro razvijenim ritmičkim vještinama imaju bolju sposobnost organizacije, planiranja i koordiniranja aktivnostima u svakodnevnom životu. Kroz učenje sviranja djeca uče o vrijednosti kontinuiranoga i napornog rada za postizanje izvrsnosti i o vrijednosti konkretne nagrade za naporan rad. Djeca koja istovremeno pohađaju općeobrazovnu i glazbenu školu uče se organizirati svoje vrijeme, a svoje slobodno vrijeme provode na kvalitetan način.
Umjetničko obrazovanje učenike senzibilizira za razumijevanje umjetnosti uopće, za razumijevanje kulture i za poštivanje i očuvanje kulturne baštine. „Iz tih se razloga u školi putem umjetničkoga odgoja teži razvoju sposobnosti doživljavanja, analiziranja, razumijevanja, ali i kritičkoga vrednovanja djela iz nacionalne, europske i svjetske kulture kako bi, ne samo naučili poštivati kulturna dobra i očuvali kulturnu baštinu, već i naučili izražavati svoje osjećaje, iskustva i znanja u odnosu na umjetnička i neumjetnička djela“ (Vidulin i Martinović, 2015).
Javni nastupi uče djecu i mlade kako pobijediti strah i preuzeti rizik. Blaga anksioznost je korisna jer će se s njom suočavati često u životu. Suočavanje s njom rano i često čini anksioznost kasnije u životu manjim problemom. Preuzimanje rizika ključno je ako želimo da dijete u potpunosti ostvari svoje potencijale.
Konačno, sviranje i ples ublažavaju stres te djeluju terapeutski i iscjeljujući na djecu i odrasle. Svi imamo dane kada smo pod tolikim stresom da samo želimo uzeti stanku od svega. Jeste li već primijetili koliko se opuštenije osjećate dok slušate blagu, umirujuću glazbu ili kad zaplešete? Sviranje instrumenta može opustiti i više, pogotovo ako ste vi taj koji svira. Glazba je jedna od jednostavnih životnih radosti; ona pomaže umiriti um.
Riječima naših učenika…
U nastavku su poveznice na videa koja smo izrađivali u svrhu prezentacije rada naše Škole, prezentacije pojedinih instrumenata i suvremenoga plesa. Nadamo se da će vas riječi naših učenika motivirati i pomoći vam u odabiru plesa i glazbe kao vašeg puta u odrastanju.